X

Ce este codul de eroare 404?

Mesajul „eroare 404” este binecunoscut utilizatorilor web. Apare atunci când nu a fost posibilă încărcarea unei pagini sau atunci când vizitatorii fac clic pe un link șters. Acest cod aparține limbajului standard, http, și poate avea consecințe mai mari sau mai mici în ceea ce privește experiența utilizatorului și clasarea dvs.

Cum este generat mesajul „eroare 404” și care sunt cauzele acestuia și repercursiunile asupra site-ul dvs. web? Vă vom răspunde la aceste întrebări.

Cauzele diferite ale mesajului de eroare 404

În general, mesajul „eroare 404” apare atunci când utilizatorul face clic pe un link care nu mai există, cunoscut și sub numele de link șters sau defect. Browser-ul web va trimite o solicitare către serverul în care sunt stocate informațiile. În cazul în care aceasta nu poate fi găsită, serverul va genera o pagină 404, informând, astfel, utilizatorul web prin intermediul browser-ului că nu este posibilă accesarea acestui conținut. Cu toate acestea, acest cod de eroare poate avea alte cauze.

  • Rețeaua internă a site-ului nu a fost schimbată: în cazul în care URL-ul paginii, textul sau imaginile prezente au fost mutate fără a schimba linkurile, browserul va afișa mesajul „eroare 404”. Pagina încă mai există, dar nu se mai află în același loc.
  • În cazul în care URL-ul a fost introdus incorect în bara browserului dvs., veți întâlni, cu siguranță mesajul 404.
  • A fost întreruptă conexiunea dvs. la internet? Serverul site-ului nu funcționează? Și în acest caz va fi afișat codul 404.
  • În cazul în care numele de domeniu a fost șters sau nu mai poate fi convertit spre o adresă IP, în browserul dvs. va apărea codul 404.

Dar cum putem explica existența acestor linkuri șterse de pe web? În realitate, webmsterii nu sunt întotdeauna informați cu privire la ștergerea paginii sau la subcontractarea acesteia. În plus, motoarele de căutare vor continua să le afișeze în paginile acestora de rezultate, fără a putea fi posibil cu adevărat să accesați aceste linkuri. Întâlnirea unui mesaj de tip „eroare 404” poate avea consecințe cu diferite grade de severitate. De aceea, este foarte important să acționați rapid și eficient.

Consecințele apariției unui cod de eroare

Desigur, apariția unui cod de „eroare 404” nu este lipsită de consecințe pentru vizitator, nici în ceea ce privește clasarea dvs.

  • Nemulțumire printre utilizatorii web: ce poate fi mai frustrant decât să nu puteți accesa informațiile căutate? Vizitatorii își vor pierde interesul cu privire la acest site, își vor pierde încrederea în acesta și îl vor părăsi, ducând, astfel, la o scădere a traficului.
  • Impactul asupra clasării dvs.: motoarele de căutare utilizează roboți de indexare pentru a naviga pe diferitele platforme prezente pe web și a le clasa în baza a numeroase criterii. În această privință, dacă unul dintre acești roboți va întâlni prea multe linkuri șterse pe un site web, acest site își va pierde poziția în paginile de căutare. Acest lucru va duce din nou la o scădere a traficului.

Utilizatori web: soluții pentru combaterea erorii 404

Am văzut că apariția codului 404 nu este cauzată întotdeauna de un link defect. Ar fi util să încercați diverse metode pentru a accesa conținutul de care sunteți interesat. Reîmprospătarea paginii este, desigur, primul truc care v-ar putea ajuta. Practic, browserul dvs. ar fi putut întâlni o problemă la încărcarea paginii.

Apoi, asigurați-vă că URL-ul pe care l-ați introdus este cel corect. De asemenea, nu ezitați să vă întoarceți la pagina de pornire a site-ului corespunzător, apoi să căutați elementul de care sunteți interesat în bara de căutare a site-ului. În mod similar, puteți căuta, la fel de bine, numele de domeniu, precum și cuvântul cheie adaptat pentru a găsi conținutul utilizând motoare de căutare precum Google și altele asemănătoare.

În cele din urmă, ștergerea memoriei cache și a modulelor cookie reprezintă, adesea, soluția pentru un număr mare de probleme întâlnite în timpul navigării. Pentru a face acest lucru, trebuie să intrați în setările browserului selectat.

Webmasteri: cum identificați linkurile șterse?

În mod evident, în calitate de webmaster, aveți responsabilitatea de a crea o rețea de bună calitate atât pe plan intern, cât și extern, precum și de a asigura întreținerea site-ului dvs. web, prin căutarea de linkuri șterse.

Există diferite soluții pentru a face acest lucru, precum Search Console de la Google ,sau instrumente precum Dead Link Checker și W3C Link Checker, care vă vor ajuta în această sarcină. Odată ce linkurile defecte au fost identificate, le puteți șterge.

Cu toate acestea, sarcina este departe de a fi una simplă, întrucât necesită contactarea webmasterilor site-urilor care fac trimitere la linkurile dvs. Cea mai bună soluție rămâne personalizarea paginii dvs. „eroare 404”.

Redirecționarea sau crearea unei pagini personale 404

Am observat că mesajul de redirecționare de tip „eroare 404” este, în special, frustrant pentru vizitator care îl va vedea ca pe o lipsă de întreținere și va părăsi site-ul în cauză. Oferirea unei pagini personalizate „eroare cod 404”, este, astfel, metoda cel mai des recomandată webmasterilor.

  • Personalizarea paginii 404 poate ajuta la menținerea încrederii în utilizatorii web: prin alegerea unei pagini utilizând un pic de umor, puteți furniza vizitatorilor ceva care să compenseze eroarea. Mai mult, aveți șansa de a demonstra că acest tip de problemă constituie o adevărată provocare pentru dvs. Nu vă fie teamă să arătați creativitate și originalitate în scopul oferirii unei pagini atractive care să se potrivească modelului site-ului dvs. web.
  • Opțiunea de a furniza o justificare: conținut redirecționat sau șters? Ar fi bine să informați vizitatorii cu privire la acest lucru. Este, de asemenea, o șansă de a implica utilizatorii web. Îi puteți încuraja, de exemplu, să se întoarcă la pagina de pornire, sau să le oferiți conținut pertinent și asemănător celui care a fost șters și care le-ar putea răspunde la întrebări.




Aveți nevoie de mai multe informații? Cereți sfatul specialiștilor noștri. Contactați departamentul nostru de vânzări
CookiesPrivacy