X

Protocol http: codurile și semnificația acestora

Codurile http, cunoscute și sub numele de coduri de stare, sunt răspunsul la o solicitare făcută pe un browser de către un utilizator de internet. Aceste coduri furnizează informații legate de starea unei adrese URL, de exemplu, a unui site web sau a unei solicitări. Trebuie să cunoașteți mesajul de eroare 404. Acesta este, într-adevăr, un cod http.

Acestea sunt clasificate în cinci categorii: fiecare indică un tip diferit de stare, și are, într-o formă sau alta, impact asupra corelării platformei dvs. și asupra comportamentului vizitatorilor. Înțelegerea acestora vă va permite să îmbunătățiți întreținerea și gestionarea site-ului dvs.

Cum funcționează protocolul http?

Pentru a accesa un site web sau o pagină web, trebuie să știți adresa URL, adică adresa acestuia/acesteia. Aceasta este introdusă în bara de căutare a browser-ului, trimițând, apoi, un semnal serverului care găzduiește platforma.

Acest semnal, alcătuit din mai multe informații, precum și răspunsul serverului, sunt transmise prin utilizarea unui protocol http. Cel din urmă poate indica, apoi, starea site-ului, precum și procesarea solicitării emise de browser.

De exemplu, în cazul apariției unei probleme atunci când vă conectați la site sau la o anumită pagină, se va afișa un cod http pentru utilizator. Pe de altă parte, în cazul finalizării cu succes a operațiunii, nici un mesaj nu va fi afișat utilizatorului de internet.

Am menționat mai sus codul 404: informează utilizatorul de internet, prin intermediul unei pagini dedicate generate automat, de imposibilitatea accesării unui anumit URL. De aceea, codul http se mai numește și cod de stare.

Diferitele coduri și semnificația acestora

Semnificația diferitelor coduri http se bazează, de fapt, pe starea unui site web sau a unei pagini. În plus, există 5 categorii diferite, pentru 5 tipuri de stări.

Codurile 100

Codurile 100 informează clientul (de ex: utilizatorul de browser, și implicit de internet) despre faptul că solicitarea este în curs de procesare. În acest caz, nici un mesaj nu va fi afișat pe browser.

Codurile 200

Această categorie semnalează clientului căsolicitarea acestuia/acesteia a avut succes. În plus, navigarea poate fi efectuată fără probleme. În acest caz, utilizatorul de internet nu va putea vedea codul http, deoarece acesta are acces doar la conținutul URL-ului de care este interesat. Prin urmare,codul 200 OK îi transmite browser-ului că informațiile au fost procesate corect de către server.

Codurile 300

În acest caz, solicitarea a fost luată în calcul de către server, dar nu poate fi finalizată fără o acțiune a clientului. Mai mult, pentru a beneficia de conținutul paginii, trebuie să fie inițiată o procedură suplimentară. Aceste coduri http sunt utilizate în special în cazul redirecționărilor.

  • Codul 301: în acest caz, browser-ul trebuie să redirecționeze utilizatorul către o altă pagină. Webmasterul a creat o redirecționare pentru a trimite vizitatorul de pe o pagină web pe alta. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că respectivul conținut va fi unul identic. Utilizatorul de internet nu va vedea mesajul de redirecționare, ci doar pagina de destinație. Acest lucru se referă la o schimbare permanentă a adresei. De asemenea,codul 301 poate fi utilizat atunci când un site web și-a schimbat, de exemplu, numele de domeniu.
  • Codul 302: dacă codul menționat mai sus implică schimbări permanente de adresă, acesta este utilizat în cazul schimbărilor temporare. De asemenea, vechiul URL încă va mai fi valabil, dar nu va fi disponibil până când webmasterul nu va elimina redirecționarea. Din nou, utilizatorul de internet nu va vedea acest mesaj. Acesta/aceasta va fi trimis automat la pagina respectivă de redirecționare grație browserului acestuia/acesteia.

Codurile 400

Aceste coduri http se referă la o eroare pe partea clientului. Solicitarea a fost primită corespunzător, dar cu toate acestea, nu poate fi procesată. Sunteți, probabil, familiarizat cu codul 404, care este generat atunci când URL-ul solicitat nu a fost scris corect. Vom vedea că poate exista și o altă interpretare.

  • Codul interzis 403: în acest caz, clientul nu poate accesa URL-ul dorit, deoarece accesul acestuia necesită o autentificare, adică, o autorizație emisă de către webmaster.
  • Codul 404 „nu a fost găsit”: chiar dacă există posibilitatea ca URL-ul să fi fost scris incorect, eroarea 404 se mai poate referi la linkuri inexistente sau defecte. Adresa solicitată nu mai există. În acest caz, vizitatorul va fi redirecționat spre o pagină de eroare 404 generată sau personalizată automat de webmaster. Această pagină va putea oferi utilizatorului de internet o soluție, ca de exemplu, reîntoarcerea la pagina de pornire a site-ului sau accesarea unui conținut asemănător cu cel care nu mai există.

Codurile 500

În acest caz, serverul este cel care are o defecțiune. Acesta nu a putut procesa solicitarea trimisă de către client.

  • Codul 500 pentru eroare la serverul intern: această eroare neașteptată sugerează o problemă internă. Administratorul trebuie să ia act de acest lucru și să efectueze lucrările de întreținere corespunzătoare.
  • Codul 503 pentru serviciu indisponibil: acest mesaj apare atunci când serverul nu mai poate răspunde solicitării clientului. Acest lucru se poate întâmpla dacă un site primește prea multe vizite și nu le poate gestiona pe toate. Totuși, aceasta este o defecțiune care poate fi rezolvată foarte repede de către administrator.

Impactul și gestionarea codurilor http pe un site web

Bineînțeles, apariția unui cod http va avea repercursiuni mai mult sau mai puțin serioase atât în ceea ce privește comportamentul utilizatorilor de internet, cât și cel al motoarelor de căutare.

Astfel, fiecare webmaster trebuie să fie mereu vigilent pentru a detecta, de exemplu, linkurile inexistente sau deficiențele serverului și să evite mesajele de eroare.

Impactul asupra vizitatorilor

Codul http 404 este deosebit de frustrant pentru utilizatorii de internet, care vor prefera să părăsească site-ul respectiv și să nu mai aibă încredere în acesta. Poate fi posibil ca site-ul să experimenteze o scădere importantă de trafic (un criteriu foarte important pentru referințele dvs.).

Acest lucru este destul de grav, mai ales pentru site-urile de comerț electronic, precum și pentru furnizorii de servicii online, a căror activitate se bazează exclusiv pe platforma lor de internet. După cum am menționat, monitorizarea și lucrările de întreținere sunt foarte importante pentru ca site-ul să funcționeze.

Impactul asupra motoarelor de căutare

Pentru a detecta aceste coduri http, motoarele de căutare utilizează roboți de indexare capabili să analizeze diversele pagini ale unui site. De asemenea, cu cât există mai multe mesaje de eroare și coduri http pe o platformă, cu atât mai mult acestea sunt interpretate de către motoarele de căutare ca o întreținere necorespunzătoare. Astfel, poziția dvs. în clasamentul paginilor de căutare poate scădea.

Cum să gestionez cel mai bine codurile http?

Chiar dacă nu toate codurile http pot fi rezolvate, unele pot fi gestionate destul de ușor. Acesta este și cazul codului 404. Instrumentele precum Google Search Console vă pot ajuta să identificați linkurile defecte, și în cazul în care acestea își au originea de pe site-ul dvs. și nu de pe o pagină externă, este posibilă stabilirea unei redirecționări 301 către o altă pagină.

Cu toate acestea, verificați dacă conținutul acestei pagini noieste relevant și asemănător cu cel care nu mai există. Astfel puteți răspunde solicitărilor vizitatorilor dvs. Acest lucru vă va permite să vă mențineți, de asemenea, poziția în motoarele de căutare. Cealaltă soluție implică direcționarea utilizatorului către pagina de pornire a site-ului dvs.

Desigur, evidențierea linkurilor inexistente și eliminarea codurilor http 404 este o sarcină pe termen lung. Mai mult, nu este mereu posibilă prevenirea apariției acestui tip de mesaj. De asemenea, în anumite cazuri, este mai bine să vă concentrați pe pagina de eroare.

Gestionarea codurilor http printr-o pagină creativă de eroare

Am menționat anterior sentimentele de frustrare și dezamăgire generate de apariția unui mesaj de eroare 404, astfel că vă recomandăm foarte multsă personalizați această pagină pentru a recâștiga încrederea utilizatorilor de internet.

Făcând acest lucru cu umor, dar și prin adoptarea unui design care se potrivește cu site-ul dvs. web, puteți încuraja vizitatorul să acceseze, de exemplu, pagina dvs. de pornire, să descopere structura site-ului dvs. sau să îl informați, pur și simplu, de natura problemei. Inserturile CMS vă permit să faceți acest lucru, așa că nu ratați ocazia!

Alte articole interesante

Atacurile DDoS: cum le puteți explica și cum le puteți evita?

Aveți nevoie de mai multe informații? Cereți sfatul specialiștilor. Contactați departamentul nostru de vânzări
CookiesPrivacy